Instagram’da moda tasarımcısı hesabı için 5 altın kural

Instagram’da moda tasarımcısı hesabı için 5 altın kural

Modanın kalbi artık sosyal medyada atıyor ve kabul etmek gerekir ki, her yaştan amatör veya profesyonel tasarımcılar, yeni ürünlerini sosyal medya üzerinden görücüye çıkarmayı tercih ediyor. Özellikle de Instagram bu alanda ön plana çıkıyor ve genç moda tasarımcıları için Instagram, hem isimlerini duyurmak, hem de yeni mütşerileriyle buluşup tasarımlarını satışa çıkarmak için mükemmel fırsatlar sunuyor. Peki Instagam’daki bir moda tasarımcısı hesabını başarıya götürmek için bilinmesi gereken 5 altın kural nedir?

1 – Baskın bir görsel tarz yaratın

Fotoğraflarınızı doğrudan Instagram’da paylaşmadan önce onları işlemden geçirin ve kendinize baskın bir görsel tarz yaratın. Örneğin her fotoğrafa ince bir çerçeve atmak, her fotoğrafın bir köşesine logonuzu/imzanızı koymak, belki fotğrafın sol üst köşesinden sol alt köşesine saydam bir bant çekip bu bantta tasarımınızla ilgili bilgi vermek… Doğru görsel tasarımı siz bulacaksınız ancak takipçilerinizin aklında disiplinli, kurumsal, görsel olarak güçlü bir imaj bırakmanız, isminizin markalaşması için önemlidir.

2 – Fotoğraf kalitesini küçümsemeyin

Bugün artık her telefon fotoğraf çekiyor ancak her fotoğraf aynı kaliteye sahip olmuyor. Fotoğraf çekimleriniz için profesyonel bir fotoğraf makinesi kullanmak zorunda da değilsiniz. Çok gelişmiş akıllı telefonlar bugün artık yapay zeka sayesinde, profesyonel bir fotoğrafçı kalitesinde görüntüler oluşturabiliyor. Bu konuda önemli çalışmaları olan Xiaomi markasının telefonlarını da incelemenizi öneririz. Özellikle Xiaomi Redmi Note 9 Pro ve Poco X3 modelleri, hem günlük hayatınızda akıllı telefon olarak olarak ihtiyaçlarınızı karşılarken hem de sosyal medya fotoğraflarınıza büyük katkılar sağlayabilir.

3 – Işıksız fotoğraf olmaz

Şu gerçeği de kabullenmek lazım ki, ne kadar gelişmiş cihazlar kullanırsanız kullanın, ışık hala fotoğrafçılıktaki en anahtar değişkenlerden biridir. Dolayısıyla fotoğrafçılıkta ışık kullanımı hakkında küçük bir araştırma yapmadan Instagram’da büyük kitleleri peşinizden sürüklemeniz kolay olmayacaktır.

4 – Düzenli paylaşım yapın

Tüm sosyal medya paylaşımlarınız gibi Instagram paylaşımlarınızı da bir disipline oturtun ve düzenli olarak paylaşım yapın. Canınız her istediğinde, çöp paylaşımlarla takipçilerinizi yormak yerine, örneğin her akşam sekizde veya her iki üç günde bir moda hakkındaki planlı, programlı hazırlanmış, özenle düzenlenmiş görsellerinizi paylaşırsanız, imajınızı hızla güçlendirirsiniz.

5 – Polemiğe girmeyin

Takipçi sayınız arttıkça, polemik yaratacak insanlar da hesabınızın peşine düşecektir. Bunlar bazen rakipleriniz bile olabilir ve sahte hesaplarla sizi polemiğe, kavgaya sürüklemeye, imajınızı zedelemeye çalışabilirler. Muhatap almayın, polemiğe girmeyin ve sizi gerçekten takip edip tasarımlarınızı beğenen, satın alıp giymek isteyen gerçek takipçilerinizi çirkin polemiklere şahit olmak zorunda bırakmayın.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial